Dawno temu nad Wisłą
Sklep opakowanianawynos.pl jest platformą sprzedaży internetowej, obecną w Sieci od 2009 r. Zajmujemy się sprzedażą bezpośrednią i dystrybucją opakowań jednorazowych oraz materiałów opakowaniowych. Jako firma posiadamy niemal 30-letnie doświadczenie w branży opakowań. Jak wiele innych przedsiębiorstw, pierwsze kroki stawialiśmy w szalonych latach 90-tych. Okres transformacji ustrojowej, której towarzyszył olbrzymi popyt na rynku krajowym był czasem spektakularnych wzrostów, ale równie widowiskowych upadków. W tamtym czasie odnajdywaliśmy swoją niszę na rynku, by od roku 1996 rozpocząć działalność w pełni na własny rachunek pod szyldem firmy PALKO. Wówczas w oparciu o kilka punktów dystrybucji, koncentrowaliśmy naszą działalność przede wszystkim na rynku lokalnym, obejmującym głównie województwo świętokrzyskie. Naszą pozycję budowaliśmy na starannie pielęgnowanych relacjach z Klientami, dla których walczyliśmy zawsze o jak najkorzystniejsze ceny. Strategia utrzymania najniższych cen jest niezmiennie osią naszej działalności.
Początki rewolucji
W 2008 roku zrodził się pomysł rozpoczęcia sprzedaży internetowej. W 2009 roku uruchomiliśmy pierwszą wersję naszego sklepu internetowego – tak powstał sklep opakowanianawynos.pl. Od tego czasu wiele się zmieniło. Obecnie korzystają Państwo z czwartej wersji sklepu. Jesteśmy z niej szczególnie dumni. Budowaliśmy ją od podstaw, by jak najlepiej dopasować ją do potrzeb użytkowników. Od koncepcji do uruchomienia nowej odsłony sklepu minął rok wytężonej, zespołowej pracy. Projektując obecną wersję sklepu staraliśmy się myśleć przede wszystkim o przejrzystości i wygodzie użytkowania. Zawsze chcieliśmy aby zakupy w naszym sklepie były przyjemnością. Chcemy aby każdy mógł bez problemów znaleźć dokładnie to, czego potrzebuje i to w jak najkrótszym czasie! I tak na przykład właśnie w celu przyspieszenia procesu zakupów zdecydowaliśmy się na ultra-szybkie rozwiązanie: zamówienie można przesłać do realizacji zaledwie jednym kliknięciem, już z widoku podsumowania koszyka! Od zera stworzyliśmy zupełnie nowe menu, krojąc nasz asortyment na wygodne kategorie, dzięki czemu zarówno profesjonaliści jak i Klienci indywidualni błyskawicznie odnajdą potrzebne produkty. Wprowadziliśmy możliwość dodawania poszczególnych produktów do koszyka z każdego poziomu – widoku strony głównej, kategorii, podglądu i oczywiście karty produktu. To oczywiście jedynie przykłady bezliku zmian, które zostały wdrożone w najnowszej wersji sklepu. Naturalnie w dalszym ciągu pracujemy nad poprawkami, testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania. Wszystko po to, żeby korzystanie z witryny opakowanianawynos.pl było przyjazne i intuicyjne.
Dla kogo jesteśmy?
Oczywiście jesteśmy dla każdego, kto potrzebuje opakowań i materiałów do pakowania. Naszymi odbiorcami są zarówno klienci indywidualni, jak i duże międzynarodowe firmy. Do każdego Klienta staramy się podchodzić indywidualnie, służąc radą, doświadczeniem i znajomością branży.
Naszą ofertę kierujemy w szczególności do:
Co zyskujesz?
Co możesz zyskać wybierając sklep opakowanianawynos.pl? Powodów jest wiele. Oto najważniejsze:
Dlaczego opakowanianawynos.pl?
Czemu wybrać ofertę opakowanianawynos.pl, a nie konkurencji? Powodów jest co najmniej kilka!
Wyzwania i plany
Wydaje się, że branżę opakowań jednorazowych czeka wkrótce nie lada wyzwanie w związku z działaniami podejmowanymi na rzecz zahamowania galopujących zmian klimatycznych i rosnącego zanieczyszczenia. W niedalekiej przyszłości zaczną obowiązywać nowe przepisy UE, dotyczące dozwolonych materiałów sztucznych, z których będą mogły być wykonane opakowania jednorazowego użytku. Przepisy te prawdopodobnie odmienią dotychczasowy obraz branży, w szczególności naczyń jednorazowych. Nie będzie można używać plastikowych sztućców, słomek czy styropianowych pojemników obiadowych. Najbardziej prawdopodobny scenariusz przewiduje wytwarzanie tych produktów z materiałów przyjaznych środowisku. Takimi surowcami mogą być otręby pszenne, papier, masa trzcinowa, liście palmowe itd. Propozycji jest wiele, ale wszystkie one mają podstawową wadę – są kilka razy droższe od plastikowych odpowiedników. To dla wielu odbiorców i użytkowników jest jak na razie przeszkodą nie do pokonania. Tyle, że dłużej już czekać nie można. W odwracaniu antropogenicznych zmian klimatu i tak jesteśmy spóźnieni, nie możemy więc zwlekać w nadziei, że wszyscy dostrzegą problem i zaczną przedkładać jego rozwiązanie nad własny interes. Rozwiązania zaproponowane przez UE są więc krokiem w dobrą stronę. Jednak już teraz nietrudno przewidzieć, że będą one niewystarczające. Co więcej można zrobić? Po pierwsze trzeba na poważnie problem dostrzegać i go omawiać. Czy będą to „Piątki dla klimatu” czy inna inicjatywa, to najważniejsze jest to, by poruszać powszechną świadomość konieczności zmian. I to zarówno tych podejmowanych indywidualnie, jak i tych systemowych, wymuszających na wielkich firmach wzięcie odpowiedzialności za zanieczyszczenia, które wytwarzają.
Być może brzmi to dość nietypowo na stronach sklepu, w którym w dalszym ciągu znaczną część oferty stanowią opakowania plastikowe. Mimo to widzimy tu też rolę dla siebie. Chcemy bowiem brać udział w tej dyskusji i we wdrażaniu zmian w naszej branży. Jako pierwszy cel postawiliśmy sobie przeniesienie ciężaru działalności na asortyment możliwie najbardziej ekologiczny. Nie jest to zadanie proste, ponieważ również w branży opakowań panują różne mody. Nie zawsze to, co zostało okrzyknięte „EKO” przez producenta, faktycznie jest produktem przyjaznym środowisku. Wybranie odpowiednich propozycji wymaga zagłębienia się w szczegóły – czym jest dany materiał, jak go się wytwarza, jakie są możliwości recyklingu, czy ulega biodegradacji i z jakimi kosztami związana jest jego produkcja. Są to kwestie nierzadko dość złożone i wymagające czasochłonnej analizy.
Drugim zadaniem, jakie sobie stawiamy, jest promowanie produktów przyjaznych środowisku i przekonywanie naszych Klientów do proekologicznego wyboru. Trzecią rzeczą, którą możemy zrobić, to zachęcanie do prawidłowego segregowania odpadów i recyklingu. Staramy się to robić publikując teksty tematyczne na naszym blogu i profilach w mediach społecznościowych.
Bez wątpienia wiele jest do zrobienia. Zarówno nas jako sklep branżowy, jak i całą gałąź przemysłu tworzyw sztucznych czeka rewolucja. To jak wykorzystamy nasz czas może przesądzić o tym, jak będzie wyglądał świat za 10, 20 czy 30 lat. I oby był zielony.